sobota, 24 marca 2012

Ciacha № 2

Cześć! Wczoraj znów piekłam ciastka. Obiecałam, że dodam przepisy, więc teraz jest na to pora. Jeden przepis na ciastka, które piekłam tydzień temu jest z internetu. przepis (moje ciastka wyglądały inaczej ponieważ zamiast fistaszków dodałam rodzynki)

Ale teraz do rzeczy. Wczoraj nie piekłam tych ciastek. Wczoraj piekłam te, które ostatnio piekły Hania i mama. Na początku szło mi dobrze, ale potem zaczęły się kłopoty. Najperw zapomniałam o rodzynkach i musiałam zdejmować z blaszki ciastka. Potem (już w tarakcie pieczenia) okazało się, że nie dodałam cukru. Naszczęście mama podratowała sytuację posypując upieczone cookies cukrem. W sumie ciastka wyszły pyszne, choć troszeczkę nietypowe. :)


                                     Jajka wymieszaane z olejem i mlekiem:


Ciasto:




Upieczone ciasteczka posypane cukrem:


                                  Przepis na ciasteczka z rodzynkami i płatkami owsianymi

Składniki: 1¾ szklanki mąki
½ łyżeczki soli
½ łyżeczki sody oczyszczonej
½ łyżeczki cynamonu
1¾ szklanki szklanki płatków owsianych
1 lekko ubite jajko
½ szklanki oleju
1 szklanka rodzynek
½ szklanki mleka
1 szklana brązowego cukru
1 łyżeczka esencji waniliowej
1 szklanka połamanej na kawałeczki czekolady

Rozgrzej piekarnik do 180◦C. Wymieszaj mąkę, sól, sodę, cynamon, płatki owsiane, rodzynki, cukier i czekoladę w jednej misce. Weź drugą miskę i wymieszaj w niej jajko, olej, mleko i esencję waniliową. Połącz zawartość obu misek w jednolitą masę. Wykładaj na blaszkę pokrytą papierem do pieczenia małe kupki ciasta. Piecz przez ok. 15-16 min. Zaraz po upieczeniu ciasteczka są bardzo miękkie i się rozpadają, więc przed zdjęciem ich z blachy należy odczekać kilka minut.

Mam nadzieję, że przepis okaże się przydatny. A wy jakie najbardziej lubicie ciastka?



2 komentarze:

  1. Zapraszam do mnie na konkurs. Do wygrania śliczna bransoletka robiona własnoręcznie!

    http://mealm.blogspot.com/

    Zapraszam .<3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze. Zarówno te miłe, jak i nie do końca. Jeśli zaobserwowałeś/aś mój blog, napisz w komentarzu. Nie musicie zostawiać linków. Wchodzę na wszystkie blogi, których właściciele skonentowali moje posty. Jeśli twój blog mi się spodoba, zaobserwuję go.♥